در فصل های گذشته به چگونگی محتوا گذاری درون سایت و همچنین شیوه ایجاد نوشته در وردپرس پرداختیم و گفتیم که این نوشته ها بنابر موضوعات خود بایستی در دسته بندی های از پیش تعریف شده ای قرار گیرند تا نظم و انسجام بیشتری برقرار شود و کاربر سریع تر به محتوای مورد نظر خود دست یابد. حالا فرض کنید چند محتوا در دسته بندی های مختلف منتشر شده اما هر کدام به نوعی با هم یک وجه اشتراک داشته باشند، کاربری که به دنبال این وجه اشتراک است چطور به این مطالب در کنار یکدیگر دست یابد؟
با برچسب ها می توانید دسته بندی های داخلی ریزتری ایجاد کنید. به عنوان مثال فرض کنید آموزش نصب وردپرس در دسته بندی آموزش های وردپرس، و آموزش نصب جوملا در دسته بندی آموزش های جوملا قرار گرفته است. وجه اشتراک این دو چیست؟ هر دو سیستم مدیریت محتوا هستند. پس می توان یک برچسب تحت عنوان cms یا سیستم مدیریت محتوا برای هر دو آن ها قرار داد. شخصی که دنبال انواع سیستم های مدیریت محتوا باشد با کلیک روی این برچسب به آموزش های نصب سیستم های مدیریت محتوا خواهد رسید. پس برچسب می تواند در نمایش انواع محتوای کاربردی به کاربران موثر واقع گردد و تا حدودی موجب سهولت در جستجوهای داخلی و دسترسی آسان به مطالب خواهد شد.